Activități

Proiectul poate fi impartit in 4 etape principale si consecutive.

Prima etapa a fost dedicata analizei contextului in care vor functiona birourile de asistenta: situatia actuala a RSI in Romania si in Europa, nevoile companiilor (principalii utilizatori ai acestor birouri), structura organizationala a camerelor de comert unde vor functiona birourile, precum si nevoile de formare a beneficiarilor sesiunilor de formare. Aceasta etapa a fost finalizata in luna septembrie 2010.
In etapa de analiza au reiesit cateva informatii folositoare privind dezvoltarea RSI in Romania si nevoile companiilor in acest domeniu.
Studiul elaborat in cadrul proiectului, bazat pe raspunsurile a 632 de firme din toate judetele Romaniei, este cea mai semnificativa analiza cantitativa realizata pana in prezent in domeniul RSI la nivel national, din punct de vedere al reprezentativitatii esantionului respondentilor. Analiza a evidentiat o serie de aspecte interesate, printre care:

RSI inseamna pentru majoritatea firmelor romanesti îmbunătăţirea condiţiilor de lucru pentru angajaţi: mai mult de 80% dintre respondenţi au considerat că o companie responsabilă ar trebui să asigure condiţii de siguranţă a muncii şi peste 70% cred că o companie responsabilă îsi plăteşte în mod regulat şi corect angajaţii săi;

Principala motivatie pentru adoptarea RSI este legata de managementul riscurilor: aproape două treimi (61%) din întreprinderi consideră că managementul riscului reprezintă un beneficiu important sau foarte important pentru care adoptarea RSI este declanşată în cadrul companiei, iar 58% considera ca reputatia si atragerea de noi clienti sunt avantaje nete ale adoptarii unei politici de RSI;

Nivelul relativ ridicat de utilizare al standardelor internationale: ISO 9000 este cel mai folosit standard de către comunitatea de afaceri naţională, urmat de standardul de management de mediu ISO 14001 si de standardul de sănătate şi de securitate OHSAS 18001;

Lipsa responsabililor RSI in cadrul firmelor romanesti: 55% din cei chestionati declara ca nu detin structuri specializate RSI (inclusiv o persoana desemnata in acest domeniu).

Aceste elemente dovedesc interesul intreprinderilor din Romania (mai mult de jumatate dintre chestionati au fost IMM-uri) fata de RSI si lipsa de instrumente si competente specifice care sa sustina programe avansate de afaceri responsabile.
Companiile au fost de asemenea chestionate au fost in mod explicit intrebate despre tipul de sprijin de care acestea au nevoie pentru implementarea de programe RSI, iar raspunsul acestora se regaseste in tabelul de mai jos:

etapa1


Pe scurt, analiza a scos in evidenta faptul ca exista un segment de piata in care birourile RSI sa poata sa functioneze. In mod special, intreprinderile si-au manifestat nevoia de o mai mare informare privind RSI si nevoia de consultanta pentru proiecte strategice de RSI, precum si un sprijin pentru asigurarea sustenabilitatii financiare si managementul aspectelor de mediu. Toate aceste aspecte, precum si multe altele, sunt acoperite in totalitate prin serviciile furnizate de catre aceste birouri RSI.


A doua etapa s-a concentrat pe crearea competentelor si a cunostintelor necesare functionarii birourilor de RSI in cele 43 de Camere de Comert judetene (inclusiv cea de la nivel national). Toti participantii au fost selectati pe baza experientei si interesului aratat fata de subiect, in vederea maximizarii beneficiilor produse de programul de formare. In aceasta etapa partenerii au elaborat o paleta intreaga de intrumente (materiale informative, ghiduri si materiale de comunicare) care vor putea fi utilizate in activitatea birourilor. Aceasta etapa a fost finalizata in luna iulie 2011.
Programul de dezvoltare al capacitatilor a fost structurat pe baza nevoilor ce au reiesit din activitatea de analiza, cum ar fi diferentele dintre intelegerea si implementarea RSI la nivel european si in Romania, nevoile exprimate de catre intreprinderi si capacitatea personalului camerelor de comert de a raspunde in mod eficient, principalele obiective ale birourilor RSI si cunostintele si competentele ofiterilor acestor birouri.

Timpul furnizat de formare este descris in tabelul de mai jos:

tabel1


Rezultatele initiale ale sesiunilor de formare au fost pozitive, majoritatea participantilor manifestand un interes deosebit pentru tematica abortata, confirmand astfel ca acest program a raspuns nevoilor lor de formare.


Cea de a treia etapa a avut drept scop diseminarea rezultatelor obtinute in proiect si promovarea birourilor RSI printre utilizatori.
In perioada septembrie si octombrie 2011, camerele de comert impreuna cu echipa proiectului au organizat 7 conferinte regionale, care au avut ca scop prezentarea birourilor RSI si a serviciilor pe care acestea le ofera.
Numarul total de persoane participante au contribuit la atingerea indicatorilor stabiliti, iar in unele cazuri au fost si depasiti:

tabel2


Etapa a patra se afla in prezent in derulare (termenul estimat pentru finalizare fiind 30 aprilie 2012) si a fost adaugata ulterior versiunii initiale a proiectului, intrucat s-a identificat nevoia de sprijin suplimentar ce trebuie acordat birourilor RSI. In special, aceasta etapa are scopul de a intari capacitatea Centrului National de Coordonare (localizat in cadrul CCIR), sa sprijine fiecare birou RSI in dezvoltarea primelor proiecte si in atragerea utilizatorilor (beneficiarilor) prin intarirea vizibilitatii acestor birouri, imbunatatirea comunicarii si organizarea de evenimente specifice.

activitati1

Get a better hosting deal with a hostgator coupon or play poker on party poker

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Copyright © 2012 Camera de Comerț și Industrie a României ·  www.ccir.ro ·   CSR - Activități

Joomla Templates by Wordpress themes free