Activitatea birourilor de asistenta RSI pana in prezent

 

In luna noiembrie 2011 a trimis catre ofiterii birourilor de asistenta RSI un chestionar de analiza a nivelului de dezvoltare a birourilor de asistenta RSI. La chestionar au raspuns 30 de CCI-uri din cele 42 prezente la nivel national. In total, 33 de formatori si ofiteri RSI s-au implicat in completarea raspunsurilor (in cazul a 3 CCI fiind vorba de cate 2 persoane). Analiza chestionarelor a evidentiat o dezvoltare relativ omogena a anumitor activitati si servicii si o abordare heterogena a altor aspecte legate de functionarea birourilor de asistenta.

Astfel, in ceea ce priveste serviciile oferite de fiecare birou de asistenta, chestionarul a reliefat ca: 14 CCI-uri ofera un singur serviciu din cele 7 enumerate in chestionar in cadrul intrebarii 1, 6 CCI-uri ofera 2 servicii, 4 CCI-uri ofera 3 servicii, 5 ofera 4 servicii si 1 CCI ofera 5 servicii firmelor membre. Cel mai oferit serviciu pe piata este cel de "centru de informare RSI", mentionat de 28 CCI-uri din totalul de 30 respondente. Al doilea serviciu ca raspandire este ‘’consolidarea dialogului cu stakeholderii’’, mentionat de 9 CCI.

25 de Camere de Comert din cele 30 respondente la chestionar afirma ca printre activitatile dezvoltate pana in prezent in cadrul biroului de asistenta se numara "informarea publicului privind deschiderea biroului". 10 CCI declara ca au creat pana in prezent sectiuni pe website-ul camerei destinate RSI / biroului de asistenta RSI si doar 3 camere afirma ca au infiintat un registru local de experti in domeniul responsabilitatii sociale. Noua Camere de Comert declara ca au dezvoltat alte activitati, astfel: informarea colegilor din Camera privind activitatea biroului, organizarea unui top RSI / sectiune in cadrul topului firmelor (mentionat de 2 CCI), infiintarea unui registru cu firme care achizitioneaza standardul ISO 26000 si organizatii care ofera materiale publicitare ale organizatiilor care implementeaza politici RSI pentru mediatizarea acestora, etc.

In ceea ce priveste numarul de solicitari primite de birourile de asistenta de la diversi stakeholderi, cifrele subliniaza un grad de interactiune relativ avansat, astfel: 15 camere de comert au primit minim o solicitare de la firme; 3 camere de comert au avut solicitari de informatii din partea autoritatilor publice; 7 CCI au primit solicitari din partea ONG-urilor; 5 CCI au primit solicitari de la alti stakeholderi, in special PFA si reteaua RSI "Actionam responsabil". In ceea ce priveste concretizarea interactiunii dintre birourile de asistenta si stakeholderii acestuia, camerele de comert afirma ca nu au incheiat pana in prezent niciun contract comercial cu firmele si 6 ca au incheiat contracte de parteneriat pentru promovarea responsabilitatii sociale a intreprinderii, dintre care unul anterior proiectului actual. De asemenea, niciun birou de asistenta nu a fost confruntat pana in prezent cu cereri / solicitari de informatii si servicii RSI pe care nu le-a putut satisface.

In luna martie 2012 va fi trimis un nou chestionar de analiza a activitatilor birourilor de asistenta si speram ca rezultatele vor fi si mai pozitive si incurajatoare!

Get a better hosting deal with a hostgator coupon or play poker on party poker

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Copyright © 2012 Camera de Comerț și Industrie a României ·  www.ccir.ro ·   CSR - Activitatea birourilor de asistenta RSI pana in prezent

Joomla Templates by Wordpress themes free